اقدام به ازدواج
سنت پیامبر آخرالزمان: ازدواج
روابط قبل و بعد،موانع،آسیبها و... در ازدواج

آداب خواستگاری

آیا جلسه خواستگاری آداب خاصی دارد؟ چه نکاتی خوب است در آن رعایت شود؟

 زمانی که خانواده خواستگار، صدای زنگ منزل دختر را می زنند، باید مراقب رفتار و سخنان خود باشند؛ ممکن است از پنجره یا در بازکن تصویری تحت نظر باشند! در این هنگام، خانواده دختر در را به سرعت باز نکنند ک نشانه عجله و اشتیاق آنان است و جالب نیست؛ البته زیاد هم آنان را پشت در معطل نگذارید که نوعی بی احترامی به شمار می رود.

خانواده دختر باید جلو در حاضر شده، میهمانان را راهنمایی کنند و اگر دسته گلی آورده اند(آوردن دسته گل که لازم هم نیست بسیار گرانقیمت باشد، اثر روانی بسیار خوبی دارد)، آن را بگیرند و پس از قرار دادن در گلدان مناسبی در معرض دیدشان قرار دهند.

 در بسیاری از خانواده ها، دختر خانم به استقبال خانواده پسر نمی آید و در برخی خانواده ها به استقبال می آید و پس از احوالپرسی مختصری جمع را ترک می کند و بعد با سینی چای یا شربت وارد می شود.هر کاری از جمله احوالپرسی بسیار گرم و زیادخودمانی شدن دختر،خلاف شأن او است و احتمال برداشت نادرست وجود دارد.

پس از آمدن خانواده پسر، خانواده دختر آنان را در بالای مجلس می نشانند و خود در پایین مجلس می نشینند. بهتر است پس از سکوتی که مجلس را فرا می گیرد، مادر دختر سکوت را بشکند و خوشامد بگوید.

بهتر است از خانواد پسر، کسی که بیان شیواتری دارد، آغاز کننده باشد؛ زیرا در این لحظه، همه به او توجه خواهند کرد.
در جلسه خواستگاری، قبل از طرح اصل مطلب و گفت و گوی دختر و پسر که از همه مهمتر است(در پستهای بعدی در این زمینه مطالبی را خواهم گذاشت)بهتر است از مسائل روزمره مانند گرما و سرمای هوا، ترافیک و آلودگی هوا و .... صحبت شود. گفت و گو درباره مسائل اعتقادی و سیاسی ممکن است فضا را بی دلیل متشنج کند.

گفت و گو در زمینه اعتقادات و سیاست مربوط به خود دختر و پسر است.

در مراسم خواستگاری از شیرینی تر استفاد نکنید؛ چون خوردن آن سخت است. شیرینی خشک و کوچک مناسب تر است. میوه نیز بهتر است چیزهایی شبیه سیب و خیار باشد، نه انار و پرتقال و هندوانه که به سبب آبدار بودن ممکن است باعث کثیف شدن دست و صورت و لباس شوند.

بکوشید از تشریفات خواستگاری بکاهید. نه دسته گل های گرانقیمت به پسر بها می دهد و نه پذیرایی های غیرعادی و پر خرج،ارزش دختر را بالا می برد. در مواردی ممکن است برداشت های خوبی هم از این رفتارها نشود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





24 آبان 1389برچسب:اقدام به ازدواج, :: 23:45 :: نويسنده : ابوذر

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید. در حد توان علمی،دینی و تجربی در مورد مسائل مربوط به ازدواج به شما دوستان مشاوره و راهنمایی خواهم داد.منتظر نظرات،پیشنهادات و انتقادات شما هستم. به شما بازدیدکننده عزیز پیشنهاد میکنم مطالب گذشته موجود در آرشیو رو هم حتما مطالعه کنید.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 220
بازدید کل : 70296
تعداد مطالب : 105
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1